Tjenester: SEO og innholdsprodusent for reiselivet

Norge Bergen - Lysfesten Bergen ved Festplassen
Norge Bergen - Lysfesten Bergen ved Festplassen

Som innholdsprodusent kan vi lage, redigere og publisere innhold som skaper vekst og lojalitet slik at du kan oppnå dine mål

Arbeidsoppgaver for en innholdsprodusent

En innholdsprodusent kan blant annet skrive tekster, ta bilder, filme/redigere video, lage illustrasjoner og grafikk for oppdragsgivere. En innholdsprodusent er spesialist på å lage innhold som kan gi resultater i form av “leads” eller merkevarebygging.

Innholdsprodusenten kan være fast ansatt, innleid fra bemanningsbyrå, frilans eller jobbe i prosjekter som konsulent.

Slik bruker du en innholdsprodusent best

Vi anbefaler du bruker en innholdsprodusent til å lage søkemotoroptimaliserte (SEO) artikler til bruk på egen nettside og i sosiale medier som Facebook (B2C) og LinkedIn (B2B). Vi anbefaler at det inngås en avtale om en viss frekvens på publiseringen, f.eks 1 artikkel per uke, for å bygge opp trafikken eller merkevaren din. Dette kan gi de beste resultatene.

Slik jobber en innholdsprodusent for best mulig resultater

1. Søkemotoroptimalisering
En innholdsprodusent som skriver artikler og jobber med søkemotoroptimalisering bruker statistikk og god kunnskap om SEO for å komme høyest mulig i søkeresultatene hos Google, Youtube og Bing. I tillegg brukes sanntidsdata og trender for å kunne møte målgruppens intensjoner for søkene sine.

2. Merkevarebygging
I merkevarebygging er målet å få forbrukere til å huske varer, tjenester og firma når de er i en kjøpssituasjon. Her er det viktigere med repetisjon av logo, symboler og budskap.

For begge er det i tillegg til dette nødvendig med god kunnskap om markedsføring og forbrukerpsykologi.

Innholdsprodusent for reiselivet

Vi kan lage, redigere og publisere innhold som skaper vekst og lojalitet for deg:

  • lage innhold som tekst til nettsider og sosiale medier, både SEO og merkevarebygging
  • ta bilder for bruk på nettsider og i sosiale medier
  • bistå med relevante oppgaver for en typisk markedsavdeling
  • koordinering og innhenting av materiell for publisering
  • innhenting og analyse av statistikk til bruk for innholdsproduksjon
  • idéer (brainstorming)
  • hjelp til vekst (growth hacking)

Innhold til nettsider og sosiale medier i dag

I dag har vi tre nettsider innen reiseliv, samt en nettside innen friluftsliv. Disse nettsidene har også egne Facebook-sider. I tillegg driver vi gruppen “Hva skjer i Bergen” med flere enn 40.000 medlemmer i dag.

Vi har egne kanaler innen reiseliv og arrangementer med ca. 200.000 følgere i dag.

Kontakt oss i dag

Du kan kontakt oss på telefon 906 24 810 og epost kontakt@bergenforum.no